Wednesday, July 09, 2008

Sinking Belle

To prawdopodobnie najgorsze moje lato w UK. Tych slonecznych dni moge policzyc na palcach jednej reki i najgorsze jest to, ze wcale sie nie zapowiada, ze bedzie tu w tym roku Jamajka. Syf. Choc z drugiej strony - czego moglem sie spodziewac mieszkajac w Londynie?
Dzis znowu leje.
Muzyka to taka prostytutka, ktora potrafi sie dopasowac do wszystkiego. Obojetne jej. Byle by popyt byl. Do deszczu wiec tez. Nie przyszlo mi do glowy nic bardziej pasujacego na dzisiejszy poranek niz Sinking Belle z plyty Altar. Nie wiem ilu/ile z Was znam ten album ale jest na nim kawalek z goscinnie spiewajaca Jesse Sykes, ktora to wlada niesamowicie cieplym glosem. Altar to kolaboracja pomiedzy SunnO))) i Borisem gdzie pojawiaja sie przerozne persony i calosc jest klimatycznie dosc ciekawa.
Sinking Belle to czysta melancholia. Dlugi, ponury utwor, w ktorym malo sie dzieje i pasuje idealnie jesli szukasz czegos na wieczorna zadume albo poranna podroz do roboty kiedy deszcz lupie w szyby twojego trolejbusa. Jasse powoduje, ze nie ma tu depresji, ktorej mozna sie spodziewac po takim projekcie jakim jest Altar. Do tych minimalistycznych dziwiekow dodaje odrobine zycia. Mistrzowskie polaczenie dwoch roznych swiatow.
PS. ten post to czesc serii "kawalek o poranku", ktora bedzie sie pojawiac raz na jakis czas.

3 comments:

Travis Bickle said...

Czolem Adam

Fajnie ze lubisz Sunn O)))! Ja tez za nimi przepadam ale nie jest to wedlug mnie muza do sluchania codziennie. Moj ulubiony kawalek to 'It Took the Night To Believe' z plyty 'Black One'!

Zaluje ze nie moglem zobaczyc reaktywowanego PRD bo wiedz ze jak wychodzila Wasza kaseta to bylem ostro podjarany. Szkoda mi tylko ze takie fajne kapele jak Counterweight, Salvation czy Wy, nie nagrali wiecej plyt!

Piszesz ze w Londynie slabe lato. U mnie w Bristolu tez tak sobie. Bylo troche ladnych dni ale ostatni tydzien deszcz dzien w dzien. No dzis co prawda bylo super.

aktualnie slucham:
- Beaten Back To Pure
- Lair Of The Minotaur
- Nachtmystium
- Disfear
- Buried At Sea
- Year Of No Light

pozdrawiam!

PS znalazlem Twojego bloga przez n-k!

Malik said...

elo Adam,

z cala pewnoscia Sunn o))) nie jest czyms, co bede wrzucal codziennie. prawda jest taka, ze kiedy pierwszy raz dostalem w swoje lapy ich plyte to nienawidzilem tego. widocznie wlasnie nie byl to wlasciwy dzien.
nie wiem czy widziales ich na zywo ale mialem okazje byc na koncercie Sunn o)))/Boris/Earth i wszystkie 3 zniszczyly. najglosniejszy gig na jakim bylem. bas byl tak potezny, ze czules go w calym ciele...

nie wiem ile straciles nie widzac PRD ale w razie czegos - gramy kilka kolejnych dat wiec jesli przypadkiem bedziesz w pl moze nas "zaliczysz".

co to jest n-k?

dzieki za posta. podobaja mi sie Twoje blogi...moja zona zaczytana jest w Twoich postach o starych filmach :)

pozdrawiam.
a

Travis Bickle said...

Nie bylo mi dane zobaczyc ich na zywo ale jak tylko bedzie okazja to nie przegapie!

Poza Sunn O))) bardzo mi sie podobaja inne zespoly Stephena O'Malleya czyli przede wszystkim BURNING WITCH (rozwalajacy doom metal z dzikim wokalem) oraz TEETH OF LIONS RULE THE DIVINE (mega mroczny i ciezki w odbiorze projekt z Lee Dorianem na mikrofonie). Tych jego ambientowych jazd jeszcze nie sluchalem.

Moj przyjaciel Michal czyli Pitol przesylal mi foty z Waszego gigu w Poznaniu i wypowiadal sie cieplo, dlatego zaluje ze mnie nie bylo. Wiem ze teraz znow gracie, bo kolejny moj kumpel Kubel jedzie do Gdyni. Akurat tak sie sklada ze i ja bede wtedy w Polsce na kilka dni, ale wiem ze nie dam rady sie wyrwac. Mam nadzieje ze jeszcze troche tak pogracie i sie kiedys spotkamy.

Dzieki za mile slowa o moich blogach, przekaz pozdrowienia zonie, a n-k to nasza-klasa!